Realitatea virtuală – ajutorul de nădejde al trainer-ilor în secolul 21

Categories Modelare 3D / Proiectare 3D / Design 3D / Randare 3D / AR / VR

De-a lungul timpului au fost folosite diferite metode vizuale de învățare, cu rolul de a-i ajuta pe oameni să își amintească mai ușor o informație – pornind de la desenele din peșteri și ajungând la materialele video moderne. Realitatea virtuală reprezintă un nou pas făcut în această direcție. Cercetătorii ne arată nu doar că informația este reținută mai ușor ci și că ea este aplicată mult mai corect de cei care au realizat excerciții la nivelul realității virtuale.
Înainte de a vă prezenta câteva argumente aduse de companii în favoarea utilizării realității virtuale în procesul de training, să vedem ce înseamnă aceasa. Realitatea Virtuală (VR) reprezintă o simulare generată de calculator ce include elemente auditive și informații vizuale. În ultima perioadă, VR a început să ofere și alte tipuri de feedback sezorial, precum tehnologia haptică, ce recrează senzații prin intermediul vibrațiilor. Astfel, mediul conturat prin intermediul acesteia poate reproduce mediul real sau o lume fantastică.
Companii precum Boeing, UPS și Walmart au început deja să integreze realitatea virtuală în programele de formare și educare dedicate angajaților. Iar rezultatele nu s-au lăsat mult așteptate…
Managerul de training de la UPS a declarat, de curând, că s-a putut constata faptul că șoferii au căpătat mult mai repede abilități privind condusul preveniv atunci când au experimentat, la nivel virtual, posibile evenimente neprevăzute petrecute pe șosea. Inițial acest tip de training era susținut pe ecrane tip touchscreen însă, o dată cu utilizarea echipamentelor VR, numărul incidentelor a scăzut. De asemenea, rata de retenție a angajaților a crescut cu 75%. Lucrurile se petrec mult mai rapid în mediul virtual, recuperarea investiției având loc și ea într-un timp mult mai scurt.
Compania Walmart este lider atunci când vorbim despre training-urile ce folosesc realitatea virtuală. Retailer-ul a început să utilizeze această tehnologie încă de anul trecut în cadrul Academiei Walmart iar în prezent lucrează la transpunerea acestei soluții pe platforme mobile. Astfel, training-urile VR sunt folosite în peste 4600 de magazine la nivel național, de ele beneficiind peste un milion de angajați. Managerii de la Walmart afirmă că au ales aceste soluții deoarece viața se petrece la 360 de grade și nu într-un mediu 2D. Angajații care au participat la training-urile VR au avut evaluări cu mult mai bune față de cei care nu le-au parcurs. Noile tehnologii implementate în magazine au putut fi puse în funcțiune destul de repede, diminuându-se erorile de folosire și problemele întâmpinate în procesul de utilizare. Și la Wallmart rata de retenție a angajaților a crescut.
Un alt element pe care toate companiile l-au subliniat a fost creșterea productivității cu aproximativ 40%. De exemplu, Ford a folosit tehnologia VR în cadrul sesiunilor de brainstorming pentru a produce mock-up-uri iar rezultatele au fost excepționale. Posibilitatea de a începe și a rămâne într-o dimensiune 3D a îmbunătățit productivitatea și a transformat procesul de lucru al designerilor. Realitatea virtuală le-a permis acestora să realizeze schițe 3D conform imaginii din mintea lor.
Prin urmare, într-o lume aflată în permanentă evoluție, tehnologia vine să susțină mediul de afaceri iar utilizarea ei în activitatea de training are multiple beneficii precum achiziționarea rapidă de noi informații, creșterea productivității și a ratei de retenție a angajaților.

Poti citi mai multe despre training in realitatea virtuala aici: VR Training

No Comments

Leave a Reply